
Een winkel is allang geen plek meer waar je simpelweg iets koopt. Het is een totaalbeleving. Van de eerste stap over de drempel tot aan de kassa, alles telt. De juiste sfeer, een doordachte indeling en een strategische presentatie zorgen ervoor dat klanten niet alleen blijven hangen, maar ook graag terugkomen. In deze blog duiken we in de wereld van winkelstyling.
TopInterieurOntwerpers delen hun waardevolle inzichten en geven je volop inspiratie om je winkel te transformeren tot een plek die klanten verrast, verleidt en omzet verhoogt.
01. Indeling & flow
Een goede winkelindeling zorgt dat klanten alle productgroepen zien en winkel goed kunnen verkennen.
02. Productgroepering
Groeperen op logische manier helpt klanten te vinden wat ze zoeken en stimuleert impuls aankoop.
03. Display & focus
Producten aantrekkelijk presenteren d.m.v. schappen, tafels en wandrekken (displays) vergroot je focus op verkoop.
04. Kleur & verlichting
Verlichting helpt producten te accentueren en sfeer van winkel te benadrukken kleur versterkt branding en emotie (rust = blauw en rood = energie).
05. Communicatie
Goed geprijsde producten helpen klanten hun weg te vinden en beinvloed koopbeslissing. denk aan prijskaartjes, nieuw, korting, moederdag.
06. Seizoen & thema
Kies een thema voor meer stopkracht. Ga uit van seizoenen of kies een trend. Een specifiek product kan ook de eyecatcher zijn.
07. Klantbeleving
Klanten nieuwsgierig maken? Wees interactief met persoonlijke service, koffiecorner, zitje, paskamergeur, muziek.
08. Etalages
Het eerste contact loopt via etalages Stopkracht creëren door een goede weergave van winkelassortiment.