Marketing Tip #2: alles wat aandacht krijgt groeit

De M zit in de maand, daar hebben wij Marketing Maand van gemaakt. In samenwerking met Many Tastes, misschien ook wel bekend van de marketingsessie tijdens Trendz najaar 2020, kun je iedere week een interessante blog lezen. Zij delen concrete tips, tricks en handige info met jou!

Hier boven één van de doelgroepprofielen van Whize uitgelicht.

Aandacht geven aan je doelgroep

Is de doelgroep voor jouw bedrijf duidelijk en genoeg afgekaderd? Niet iedereen kan immers je doelgroep zijn. Ons motto: kies om gekozen te worden. Op welke doelgroep richt jij je communicatie? Kijk bijvoorbeeld eens naar de doelgroepprofielen van Whize (klantsegmentatie). Gratis te downloaden. Voor een groot deel van jullie is de doelgroep misschien gezinnen, maar vergeet bijvoorbeeld ook de kracht van opa’s en oma’s niet. Maak dus een keuze!

COVID-19
In deze gekke en uitdagende tijd is aandacht geven aan je doelgroep erg belangrijk. Hiermee creëer jij toegevoegde waarde. Het is belangrijk om overal in de zo genaamde ‘customer journey’ aanwezig te zijn. De customer journey is letterlijk vertaald de reis die de klant aflegt wanneer hij/zij een product gaat kopen. Het begint bij de oriëntatie en loopt door tot en met de aankoop van het product. Het is belangrijk om deze klantreis in kaart te brengen. Zo weet je welke fases jouw klant doorloopt en wat hun gevoel en behoefte daarbij is. Hierdoor weet je waar je aanwezig moet zijn en waar je op moet inspelen. Denk bijvoorbeeld na over op welke plekken jouw klant komt en wat je daar mee kunt, als straks alles weer open is. Denk aan het centraal station, hockeyveld, kinderopvang of recreatieve plekken. Dit zijn touchpoints: plekken in de customer journey waar je al in het oog kunt springen van jouw toekomstige klant.

Aandacht
Aandacht is al een thema geweest in 2020 maar zal een nog grotere rol gaan spelen in 2021. Juist nu met (en hopelijk snel na) Corona. Maak gebruik van de lokale gunfactor, geef aandacht, wees oprecht, breng je onderscheidend vermogen naar voren en bind zo klanten aan je. Lever die meerwaarde waar ze naar op zoek zijn.

Wie is Many Tastes?
Hoi, wij zijn Elin van Beem, projectmanager en Fiorienne Westenberg oprichtster van het marketingbureau Many Tastes. Dit is een retail marketingbureau speciaal in het leven geroepen voor de lokale retailer en horeca. 

Van bakkers tot wijnbar en van slager tot chocolatier. Inmiddels hebben we meer dan 100 ondernemers mogen helpen om hun ambacht, dienst of product zo aantrekkelijk mogelijk in de markt te zetten.

Meer weten? Houd deze maand onze kanalen in de gaten of lees verder: www.manytastes.nl.

Scroll naar top